Fiji - verdens paradis

Hei! Nå har jeg vært litt over en uke her på Fiji! Tenk at jeg er på Fiji da! Jeg er her med et frivilligprogram, gjennom goxplore. Her skal vi dykke og rydde opp i korallrevene. Så til i dag, blir mitt og 6 andres første dykk med dykkelappen! Kan ikke forklare hvordan det er å dykke, det er fantastisk. Å puste under vann. Bare flyte helt vektløst rundt og se alle de mange spesielle fiskene de har her. Dykking, scuba diving, anbefaler jeg til alle sammen! Til nå har vi bodd på tre forskjellige hotell, et i Nadi (på hovedøya), et som jeg ikke helt vet hva heter, og et her vi er nå som heter Hot Spring Hotel som ligger i Savusavu, på den nest største øya. I dag skal vi videre for å bo in the village hos en værtsfamilie for å lære å være helt Fijiansk! Det kan bli meget intressant. Det er selvfølgelig ikke internett der, men er tilbake om en liten uke :)

New Zealand - Christchurch

Hei! I dag reiste jeg sammen med June til Auckland, som ligger på nordøya av New Zealand. Før vi kom til Auckland har vi vært 3 dager i Christchurch, som ligger på sørøya. Vi har bare en uke på oss i New Zealand som egentlig er alt for lite, men det får bare være med det, siden vi ikke har mer tid før vi reiser til Fiji om noen få dager(!!!). Jeg skriver dette bare fort og gæli. Det er så stress med internettet rundt om i verden altså? I Christchurch bodde vi på et hostell som lå et stykke utenfor selve byen, som gjorde det litt vanskeligere å komme seg noen steder, men det gikk egentlig helt fint. Hostellet var ganske greit. Den første dagen brukte vi til å gå rundt i selve byen i Christchurch. Byen var kjempe spesiell, og hadde sin egen sjarm. Den var liten, men ikke for liten, og veldig koselig. I midten av sentrum var det plassert mange små fargerike konteinere stablet oppå hverandre. Inni hver konteiner var det små butikker eller kafeer. Den andre dagen brukte vi på å ta en ...

New Zealand i kveld!

Hei! Har jo som sagt vært uten nett i en lengre periode, så det har vært litt vanskelig å få oppdatert denne bloggen! Kommer til å skrive et innlegg om Jillaroo and Jackaroo school som jeg var på, kan si nå at dette var et kjempe dårlig opplegg! Men mer om det senere! I kveld reiser jeg til New Zealand, og forlater Australia for godt for denne gang. Har drevet og skrevet en del postkort som skal sendes før jeg drar. Er for øyeblikket i Sydney, og her har jeg vært siden jeg kom fra Tamworth på lørdag. Har ikke gjort så veldig mye her, bare slappet av. Var på Manly beach i går. Men nok om det, skal prøve å redigere en liten filmsnutt til dere fra Australia, stay tuned! Håper bildene som ble tatt i går faller i smak! :)

03.02.2014

Okei, dette kom litt senere enn planlagt. Grunnen til dette er på grunn av at jeg har vært ute i outbacken i to uker uten internett! Så de som fortsatt vil/gidder å lese om surfcamp kan lese! :) Surf Camp Australia, er navnet på surfcampen jeg var på. Campen holder til ved 7 mile beach, i Gerroa, som er ca litt over 2 timer sør for Sydney. Det er sakt at 7 mile beach er den beste surfestranden for nybegynnere. Transport, opphold mat, surfeutstyr, surfeinstruktør og alt du skulle trenge for et kjekt opphold for 5 dager, var inkludert i prisen, som var litt over 3000 norske kroner. Ikke så ille det. Vi ble hentet utenfor Wake Up hostel som ligger i Sydney, og ble kjørt derfra med buss. Da vi kom frem til Gerroa, gikk vi gjennom reglene, som var ? å ha det så gøy som overhode mulig. Det var lov til å drikke på campen, men det måtte være stilt etter klokken 10, for å ikke forstyrre de andre i området rundt (surfcampen lå faktisk midt oppi et campingvogn camping ting, slik som man ser...